close
تبلیغات در اینترنت
آیات و روایات و بررسی موضوع حجاب و عفاف
جمعه 28 تیر 1398
آیات و روایات و بررسی موضوع حجاب و عفاف در ابتدا لازم می دانم معنای لغوی و مفهوم حجاب و عفاف را بدانیم. حجاب از لحاظ لغوی به معنای پرده می باشد. از لحاظ مفهومی نیز به : محدودیت پوشش تعریف می شود. یک نکته اشتباه در جامعه جا افتاده که می گوید : حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است. خوب این اشتباه است . حجاب در واقع موضوعی است برای محدود کردن پوشش انسان و همین محدودیت پوشش است که عامل مصونیت است. پس حجاب موضوعی است برای حد و حدود مشخص کردن برای لباس و پوشش انسانی . اما معنای لغوی و مفهوم عفاف و عفت ورزیدن…
جای تبلیغات شما
حمایت مالی
برترین کاربر ماه
  • fns4565
  • bzodi
  • bzodi
  • bzodi
  • bzodi
  • bzodi
تبلیغات
:: خرید آنلاین شارژ موبایل ::
مربوط به واحدبسیج مدرسه(جدا)
شهرستان بشرویه
پنل کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 1637
  • کل نظرات : 111
  • آمار کاربران
  • کل کاربران : 771
  • افراد آنلاین : 5
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 106
  • گوگل امروز : 0
  • آی پی امروز : 28
  • بازدید دیروز : 699
  • گوگل دیروز : 0
  • آی پی دیروز : 127
  • بازدید هفتگی : 6,816
  • بازدید ماهانه : 16,101
  • بازدید سالانه : 212,243
  • بازدید کل : 1,205,048
  • اطلاعات
  • امروز : جمعه 28 تیر 1398
  • آی پی شما : 54.174.43.27
  • مرورگر شما :
  • ویندوز شما :
مترجم سايت
حمايت مي کنيم
  • خيريه حضرت زهرا سلام الله عليها خيريه حمايت از كودكان سرطاني
    خيريه رعد ، كمك به معلولين جسمي و حركتي خيريه مهرآفرين، كمك به زنان و بچه هاي بدسرپرست
TV ONLINE
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .

تبادل لینک هوشمند
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان ثامن الائمه شهرستان بشرویه(دبیرستان امام رضا«ع») وآدرس http://www.samen-bosh.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد
لوگوی ما


خرید انواع شارژ سیم کارت
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
اعلانات مهم سایت

بسم رب الشهدا و الصدیقین

سلام

 یکی درد و یکی درمان پسندد

یکی وصل و یکی هجران پسندد

میان وصل و هجر و درد و درمان

پسندم آنچه را جانان پسندد

بسم-الله-الرحمن-الرحیم-2.jpg

اطلاعات تالار گفتمان
آیات و روایات و بررسی موضوع حجاب و عفاف
  • تعداد بازدید : 331
  • آیات و روایات و بررسی موضوع حجاب و عفاف در ابتدا لازم می دانم معنای لغوی و مفهوم حجاب و عفاف را بدانیم. حجاب از لحاظ لغوی به معنای پرده می باشد. از لحاظ مفهومی نیز به : محدودیت پوشش تعریف می شود. یک نکته اشتباه در جامعه جا افتاده که می گوید : حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است. خوب این اشتباه است . حجاب در واقع موضوعی است برای محدود کردن پوشش انسان و همین محدودیت پوشش است که عامل مصونیت است. پس حجاب موضوعی است برای حد و حدود مشخص کردن برای لباس و پوشش انسانی . اما معنای لغوی و مفهوم عفاف و عفت ورزیدن : در عربی به گلی که در گلبرگهایش محفوظ است ( معفف ) گفته می شود اما عفاف از لحاظ مفهومی عبارت است از : خویشتن داری و محدود کردن نوع و میزان رابطه با دیگران ( تعریف از مرکز پرورش استعدادهای خلاق ) . که البته این حد و حدود به نسبت افراد مختلف متفاوت است. در این جا به عفاف بین زنان و مردان نامحرم در جامعه می پردازیم که یکی از مصادیق مفهوم مفاف است. عفاف در موضوع جنسی عبارت است از محدود شدن نوع و میزان روابط بین زنان و مردان نامحرم در جامعه. یعنی زنان و مردان در جامعه نباید لزوما هر نوع رفتاری را با هم داشته باشند و البته هر رفتاری را نیز نباید به هر میزان داشته باشند. البته این به معنای قطع ارتباط زنان و مردان در جامعه نیست. بلکه به معنای ایجاد حد و حدود منطقی و فطری است که اختلاط بین زن و مرد عامل تحریک شهوت جنسی در اجتماع نشود. از جمله لوازم عفاف جنسی ، حجاب است. اما اهمیت عفاف در چیست ؟ اهمیت عفاف در واقع ارزشمند شدن است . زیرا هر چبزی که محدود باشد ارزشمند می شود. بنابراین عفاف و ایجاد ارتباط بین دو جنس مخالف در واقع به معنای ارزشمند تر شدن ارتباط این دو است. پس در عفاف هم زن ارزشمند تر می شود و هم مرد. البته در عفاف وظیفه بیشتری متوجه زنان است. زیرا زنان از جذابیت و زیبایی و لطافت بیشتری در مقایسه با مردان بر خوردارند و همان گونه که قرآن فرموده ( زین لناس حب الشهوات من النسا و .... ). یعنی زن به طور کامل زینت محسوب می شود . ولی در مقابل مردان از خشونت و زبری بیشتری بر خوردارند. حال بایدبه سراغ کاربرد حجاب و عفاف برویم. کارکرد عفاف را در 3 دسته کلی می توان طبقه بندی کرد : 1) اولین کارکرد این فیضه در اصل به خود زن بر می گردد و او را از خطرات و انحرافات جنسی مردان ( اعم آنان که واقعا مریضند و چه آنان که بر اثر غلبه شهوت توانایی کنترل خود را ندارند.) محفوظ می دارد. حجاب بر خلاف ادعای جامعه روشنفکری غرب زده امروزی که آن را چندان برای مصونیت زنان موثر نمی دانند ، فوق العاده موثر است. با حفظ حجاب این پیام به مرد می رسد که : من برای خود ارزش قائلم و حاظر نیستم که بازیچه دست مردان منحرف شوم. و این پیام در طرف مقابل به خوبی گرفته خواهد شد که این خانم اهل بی عفتی نیست. حجاب باعث می شود زن از آذار کلامی ، نگاهی و ... مرد حفظ شود. 2) دومین کارکرد حجاب به مردان بر می گردد. با حفظ حجاب زن آرامش فکری و روانی مرد حفظ می شود و مانع از غلبه شهوت وی می شود. در جامعه ای که بانوان پوش نامناسب داشته باشند مردان سعی می کنند با تعقیب زنان ارضا شوند که این نه تنها عاملی برای کاهش شهوت نمی شود که آتش شهوت را زیاد تر می کند و عاملی می شود که عامل اصلی اقتصاد جامعه و مدیر خانواده ، تمرکز و توجه و دقت کافی بر اهداف و موضوعات مختلف نداشته باشد. 3) با حفظ حجاب و عفاف ، کانون خانواده مستحکم تر می شود و این پیوند آسمانی هم به نفع زن و مرد و هم به نفع نتیجه این خانواده که فرزندان هستند می باشد. در غیر این صورت نتایجی از جمله بی رغبت شدن به همسر پدید می آورد.از دیگرنتایج خطرناک این گناه ، ایجاد مسابقه در ارضا کردن شهوت بین زن ومرد است. زمانی که یکی از این دو ، دیگری را بی توجه نسبت به خود و دارای علاقه به دیگران می بیند ، طرف مقابل نیز چون با بی توجهی روبرو می شود سعی می کند بوسیله دیگران کمبود محبت خود را جبران کند. که در این میان پیوند آسمانی ازدواج که باید به سعادتمندی زن و مرد و فرزندان در دنیا و آخرت منجر شود عامل طلاق و ناهنجاری های اجتماعی و کدورت و مفاسد می شود. اما سابقه این فریضه تنها به زمان آمدن اسلام محدود نمی شود بلکه در ادیان ابراهیمی مسیحیت و یهودیت نیز بوده است. در ادیان دیگر نظیر زرتشت نیز حجاب و عفاف ، در ایران باستان تعریف شده بوده است. هم چنین است در ایران زمان هخامنشی. در کل حجاب موضوعی فطری است که بشریت باید سعی کند حق آن را به طور کامل ادا کند. آیات مربوط به این فریضه یکی از مهم ترین موضوعات عصر حاظر مسئله حجاب و عفاف است.از آنجا که باند های ثروت و قدرت که وابسته به شبکه خبیث صهونیستی هستند با حمایت های مالی و رسانه ای از مراکز فحشا و کاواره ها به دنبال انحراف انسان ها و به ویژه مسلمانان هستند،بر خود واجب می دانم که به این موضوع مهم، که مسلمان امروز به طور خاص و ویژه با آن روبروست بپردازم و آیات و روایات مربوط به حجاب و عفاف را در حد قابل توجهی بیان کنم. آیات قرآنی مریوط به حجاب: 1)ای فرزندان آدم! لباسی برای شما آفریدیم که اندام شما را می پوشاند و مایه زینت شماست.اما جامه پرهیزکاری بهتر است.اینها از آیات خداستشاید متذکر شوید.(26 اعراف) 2)همسران شما لباس شما هستند و شما لباس آنها.( 187 بقره) 3)ای فرزندان آدم! شیطان شما را نفریبد آنگونه که پدر و مادر شما را از بهشت کرد و لباسشان را از تنشان بیرون ساخت تا عورتشان را به آنان نشان دهد.همانا او و طایفه اش شما را می بینند از جای که شما آنها را نمی بینید.ما شیطان را اولیای کسانی قرار می دهیم که ایمان نمی آورند.(27 اعراف) 4)سرانجام هر دو از آن خوردند و عورتشان آشکار گشت و از برگهای بهشتی برای پوشاندن خود جامه دوختند.(121 طه) 5)زنان ناپاک از آن مردان ناپاک اند و مردان ناپاک از آن زنان ناپاکند و زنان پاک از آن مردان پاکند و مردان پاک از آن زنان پاک. اینها از آنچه به آنها نسبت میدهند مبرا هستند و برای آنها آمرزش و روزی پر ارزشی است.(26 نور) 6)به مردان مومن بگو چشمهای خود (از نگاه ناروا به نامحرم)برگیرند و اندام خود را(از بی عفتی) حفظ کنند.این برای آنها پاکیزه تر است.خداوند به آنچه انجام می دهید آگاه است.(30 نور) 7)به زنان مومن بگو چشمان خود را(از نگاه ناروا به نامحرم)برگیرند و اندام خود را از بی عفتی حفظ کنندو زینت خود را جز آن مقدار که نمایان است آشکار ننمایند و روسری های خود را بر روی سینه خود افکنند(تا گردن و سینه با آن پوشیده شود) و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران همسرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان همکیششان یا بردگانشان(کنیزانشان) یا مردان سفیه وابسته که تمایلی به زن ندارند یا کودکانی که از امور جنسی مربوط به زنان آگاهی ندارند و(هم چنین به آنها بگو)پای خود را آنچنان به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود و ای مومنان همگی به درگاه خدا توبه کنید شاید رستگار شوید. (30 نور) 8)مردان و زنان بی همسر خود را همسر دهید.هم چنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را.اگر فقیر و تنگدست باشند،خداوند از فضل خویش آنان را بی نیاز می کند و خدا واسع و آگاه است.کسانی که امکانی برای ازدواج نمی یابند باید پاکدامنی پیشه کنند تا خداوند از فضل خویش آنها را بی نیاز کند.(32 و 33 نور) 9)همانا مومنین رستگار شدند ............. کسانی که اندام خود را حفظ می کنند جز در مورد همسرانشان و کنیزانشان که در بهره گیری از آنها ملامت نمی شوند و کسانی که غیر از این را طلب کنند ، آنان همان تجاوز کارانند.(1-7 نور) 10)سوره ایست که آن را نازل کردیم( = سوره نور) و آن را واجب ساختیم و در آن آیات روشنی است شاید متذکر شوید(1 نور) 11)ای زنان پیامبر ! شما همچون یکی از زنان نیشتید اگر تقوا پیشه کنید.پس به گونه هوس انگیز سخن نگویید که بیمار دلان در شما طمع کنند و سخن شایسته گویید.و در خانه هایتان قرار گیرید و هم چون دوران جاهلیت نستین خودنمایی نکنید و نماز را برپا دارید و زکات بپردازید و خدا و رسولش را اطاعت کنید.(33 و 34 احزاب) 12)ای کیانی که ایمان آورده اید.................هنگامی که چیزی را از وسایل زندگی را(به عنوان عاریت)از آنان (همسران پیامبر)می خواهید از پشت پرده بخواهید این کار برای پاکی دلهای شما و آنان بهتر است.(53 احزاب) 13)ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو :جلباب ها(روسری های بلند)ی خود را بر خویش فرواندازند(دو طرف روسری ها را به هم نزدیک کنند) این کار برای این که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و( اگر خطا و گناهی از آنان سر زده توبه کنند) خداوند آمرزنده و مهربان است.(59 احزاب) 14)زنان ازکار افتاده ای که امید به ازدواج ندارند گناهی بر آنها نیست که لباسهای (روئین= چادر) خود را بر زمین بگذارند به شرط این که با زینت خود آرایی نکنند و اگر عفت پیشه کنند(خود را بپوشانند) برای آنان بهتر است و خداوند شنوا و آگاه است.(60 نور) 15)نزدیک زنا نشوید همانا آن کار بسیار زشت و راه بدی است.(32 اسرا) 16)و هنگامی که ( موسی) به (چاه) آب مدین رسید گروهی از مردم را دید که(گوسفندان و دامهایشان را) آب می دادن و در کنار آنها دو زن را دید که( از چارپایانشان) مراقبت می کنند(و به چاه نزدیک نمی شوند ، موسی)به آنها گفت منظور شما از این کار چیست؟گفتند ما آنها را آب نمی دهیم تا چوپانها همگی خارج شوند و پدر ما پیرمرد کهنسالی است.(23 قصص) 17)ناگهان یکی از آن دو(زن) زن به سراغ او آمد در حالی که با نهایت حیا گام بر می داشت.(25 قصص) 18) لوط را فرستادیم در حالی که به قوم خود گفت: شما عمل عمل فاحشه ای انجام می دهید که هیچ یک از جهانیان قبل از شما آن را انجام نداده اند. آیا شما به سراغ مردان می روید و راه ( بقای نسل) را قطع می کنید؟ و در مرکز اجتماعتان عمل منکر انجام می دهید؟(29 عنکبوت) 19)(لوط به قوم خود گفت:)آیا در میان عالمیان به سراغ جنس ذکور می روید ؟ و همسرانی را که خداوند برای شما آفریده رها می کنید؟حقا شما قوم تجاوز کاری هستید. 20)( لوط به قوم خود گفت:) ای قوم من این ها دختران منند که برای شما پاکیزه ترند(با آنها ازدواج کنید و از زشت کاری بپرهیزید).................. آیا در میان شما یک مرد فهمیده وجود ندارد؟ گفتند تو خود می دانی که ما تمایلی به دختران تو نداریم................ گفت کاش در برابر شما قدرتی داشتم یا پناهگاه نیرومندی در اختیار من بود( 80 هود) 21)و مریم را در این کتاب یاد کن . آن هنگام که از خانواده اش در ناحیه شرقی( بیت المقدس) کناره گرفت.و میان خود و آنان حجابی افکند.در این هنگام ما روح( و فرشته مقرب را) خود را به سوی او فرستادیم. و او در شکل انسانی بی عیب و نقص بر مریم ظاهر شد. (مریم سخت نرسید و ) گفت : اگر خدا ترس هستی من از تو به خدای رحمان پناه می برم.گفت من تنها فرستاده پروردگاتر توام. ( آمده ام ) تا پسر پاکیزه به تو ببخشم. گفت چگونه ممکن است برای من پسری باشد در حالی کهتاکنون انسانی با من تماس نداشته و زن آلوده ای نبوده ام. گفت این گونه پروردگارت فرموده : این کار بر من آسان است.( و ما او را می آفرینیم ) ت او راا نشانه ای قرار دهیم .و رحمتی باشد از سوی ما و این امری است پایان یافته. (16 تا 21 مریم) 22)ای خواهر هارون نه پدرت مرد بدی بود و نه مادرت زن بد کاره ای. (28 مریم) 23)آن زن که یوسف در خانه او بود از او بود از او تمنای کامجویی کرد . در ها را بست و گفت بیا به سوی آنچه برای تو مهیاست. گفت پناه به خدا . او (= عزیز مصر) صاحب نعمت من است. مقام مرا گرامی داشته . به یقین ستمکاران رستگار نمی شوند.آن زن قصد او کرد و او نیز اگر برهان پروردگار را نمی دید قصد وی می کرد. این چنین کردیم تا بدی و فحشا را از وی دور سازیم. چرا که او از بندگان خالص شده ما بود. (23 و 24 یوسف) 24) هنگامی که ( عزیز مصر ) دید که پیراهن او ( یوسف) از پشت پاره شده گفت این از مکر و حیله شما زنان است( = عشوه گری و طنازی برای غیر شوهر ). که مکر و حیله شما زنان بسیار عظیم است. (28 یوسف) 25) (یوسف) گفت : پروردگارا ! زندان نزد من محبوب تر است از آنچه اینها ( زنان هوس باز ) مرا به آن می خوانند. و اگر مکر و حیله آنان را از من باز نگردانی ، به سوی آنان متمایل خواهم شد و از جاهلان خواهم بود. پروردگار دعای او را اجابت کرد و مکر و حیله آنان را از او بازگرداند چرا که او شنوا و داناست. سپس با این که نشانه های ( پاکی یوسف ) را دیدند تصمیم گرفتند او را تا مدتی زندانی کنند. ( 33 تا 35 یوسف) روایات مربوط به این فریضه 1) فاطمه زهرا (س): بهترین عمل برای زنان آن است که مردان مامحرم او را نبینند و مردان نامحرم نیز آنان رانبینند. ( بحار الانوار ج 43 ، ص 54 ) 2) امام علی (ع) : به راستی زن بازیچه ایست ، هر کس او را ( به همسری) گرفت ، باید بپوشاندش. (غرر الحکم ، فصل 15 ، حرف الف ، لفظ انما ، حدیث 22 ) 3) پیامبر اکرم (ص) : نفرین خدا بر مردی که لباس زنان را بپوشد و زنی که لباس مردان را بپوشد . (کنز العمال ،ج 15 ، ص 323 ، ح 41235 ) 4) رسول خدا ( ص) : زن اندامی شهوت انگیز دارد ، اگر خود را نپوشاند همین که از خانه خارج شد ، شیطان او را احاطه می کند. ( وسائل الشیعه ، ج 14 ، ص 114) 5) پیامبر اسلام ( ص ) : هر زنی که برای غیر شوهرش روسری خود را کنار بزند ، هر آیه به حجاب خود بی حرمتی کرده است . ( مستدرک الوسائل ، ج 14 ، ص 280 ) 6) رسول خدا ( ص ) : بهترین زنان شما زنی است که برای شوهرش آرایش و خود نمایی کند اما خود را از نامحرمان بپوشاند. ( بحار ، ج 103 ، ص 235 ) 7) رسول خدا ( ص ) : هر زنی که خود را بیاراید و خوشبو کند و از منزل خارج شود در حالی که شوهرش به این کار راضی باشد ، خداوند برای هر قدمی که زن بر می دارد برای شوهرش خانه ای در دوزخ بنا خواهد کرد . ( جامع الاخبار ص 158 ، بحار ، ج 103 ، ص 249 ) 8) رسول خدا ( ص ) : از کمی لباس برای نگهداری زنان کمک بگیرید ، زیرا وقتی زن لباس فراوان و زینت کامل داشته باشد مایل به بیرون رفتن است. ( نهج الفصاحه ، حدیث 282 ) 9) اما علی ( ع ) : امور این امت همیشه به خیر و نیکی خواهد بود تا زمانی که لباس بیگانگان را نپوشد و غذای آنان را نخورند و آن زمان که لباس و غذای بیگانگان را مصرف نمودند ، خداوند آنها را خوار و ذلیل خواهد کرد . ( وسائل الشیعه ، ج 3 ، ص 26 ) 10) مسعده پسر زراره می گوید : شنیدم از امام صادق ( ع ) درباره زینتی که زن می تواند آشکار کند ، سوال شد ، امام فرمود : چهره و دو دست تا مچ . ( قرب الاسناد ص 40 ) 11) عایشه همسر پیامبر ( ص ) می گوید : خواهرش اسما در حلی که لباس نازکی پوشیده بود نزد پیامبر آمد . آن حضرت روی از او بر گرداند و فرمود : ای اسماء ، وقتی زن به سن بلوغ رسید ، نباد از بدن او جز این و این ( در حالی که به دستش تا مچ و صورتش اشاره می کرد ) دیده شود . ( میزان الحکمه ، ویرایش سوم ، ج 11 ، ص 5294 ) 12) فضیل بن یسار می گوید : از امام صادق ( ع ) پرسیدم : آیا ساق دست های زن از زینتی است که خدا فرموده است باید آنها را آشکار نکنند .....؟ امام ( ع ) فرمود : آری ( ساق دست زن باید پوشیده شود ) و نیز آنچه روسری آن را می پوشاند ( مثل گردن ) و بالاتر از جای دستبند ( مثل ساق و آرنج و بازو ) نیز از زینت محسوب می شود ( که باید پوشیده شود ) ( وسائل الشیعه ، ج 14 ، ص 145 ) 13) اما صادق ( ع ) : سزاوار نیست که زن مسلمان ، ( زیباییهای خود را ) نزد زنان یهودی و نصرانی آشکار کند ، زیرا آنان ویژگی های جسمانی او را برای شوهرانشان بازگو می کنند . ( وسائل الشیعه ، ج 14 ، ص 133 ) 14) ابو حمزه ثمالی می گوید : از امام باقر ( ع ) درباره زن مسلمانی پرسیدم که شکستگی یا زخم یا جراحتی در جایی از بدنش به وجود آمده است که مرد نامحرم نباید به آن نگاه کند و ( از سوی دیگر ) طبیب مرد از زن های طبیب حاذق تر و آگاه تر است ، آیا (طبیب مرد) می تواند به بدن زن نگاه کند ؟ امام ( ع ) فرمود : در حال اظطرار و نیاز زن به معالجه ، بر زن و طبیب مرد مانعی نیست ( یعنی حرامی مرتکب نشده اند ) . ( وسائل الشیعه ، ج 14 ، ص 173 ) 15) مردی از امام صادق ( ع ) پرسید : آیا مردی که قصد ازدواج با زنی را دارد ، می تواند به مو و زیبایی های آن زن ، نگاه کند ؟ امام صادق فرمود : اشکالی ندارد مشروط بر این که قصدش لذت بردن نباشد. ( وسائل الشیعه ، جلد 3 ، ص 11 ) 16) عبدالله حلبی می گوید : اما صادق ( ع ) پس از آنکه آیه شریفه ( ان یضعن ثیابهن ) را تلاوت کرد ، فرمود : منظور خمار و جلباب ( روسری و چارقد ) می باشد ( که زنان سالخورده می توانند کنار بزنند ) . ( حلبی می گوید : ) گفتم : جلوی هر کسی که بود ؟ فرمود : مقابل هر کس که باشد . به شرط این که با آرایش و خودنمایی نباشد. البته اگر ( همین زنان سالخورده) خود را بپوشانند ( همانگونه که زنان دیگر می پوشانند ) برای آنان بهتر است . ( فروع کافی ، ج 5 ، ص 522 ، وسائل الشیعه ، ج 3 ، ص 25 ) 17) امام صادق ( ع ) : نگاه کردن به موی زنان بادیه نشین ، دهاتی های اطراف و غیر اعراب بی سواد ، مانعی ندارد . زیرا هرگاه آنان را نهی کنند ، اثری ندارد . هم چنین زنان دیوانه ای که عقل ندارند. ( فروع کافی ج 5 ، ص 524 ، وسائل الشیعه ، ج 3 ، ص 26 ) 18) رسول خدا ( ص ) : حرام نیست که به موها و دست های زنان اهل کتاب نگاه شود . ( فروع کافی ، ج 5 ، ص 524 ، وسائل الشیعه ، ج 3 ، ص 26 ) 19) امام رضا ( ع ) : انگاه که پسر بچه به هفت سال رسید باید به نماز خواندن وادار شود ، اما تا وقتی بالغ نشده است ، بر زن واجب نیست موی خود را از او بپوشاند . ( وسائل الشیعه ، ج 3 ، ص 29 ) 20) امام صادق ( ع ) : مصلحت زن مسلمان نیست که روسری و پیراهنش به گونه ای باشد که او را نپوشاند . ( وسائل الشیعه ، ج 3 ، ص 281 )


    نویسنده : admin تاریخ : پنجشنبه 25 آبان 1391 امتیاز :
    :: خرید آنلاین شارژ موبایل ::
    برچسب ها : آیات و روایات و بررسی موضوع حجاب و عفاف ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.
  • این نظر توسط نیما در تاریخ 1395/5/17 و 2:04 دقیقه ارسال شده است

    سلام دوست عزیز، سایت خیلی خوبی دارید از مطالبتون لذت بردم، پیشنهاد میدم برای افزایش بازدید خودتون با سایت ما تبادل لینک کنید.
    سایت توریستی و گردشگری، با بیشتر از 30هزار بازدید کننده میتونه تاثیر خیلی خوبی روی افزایش رتبه سایت شما توی گوگل داشته باشه. منتظر حضور گرمتون هستیم
    پاسخ : سلام
    ممنون که سر زدید به سایتمون شکلک

    این نظر توسط Poshtiban در تاریخ 1394/5/20 و 15:09 دقیقه ارسال شده است

    سایت تفریحی فان دونی با ای پی روزانه بالای 2000 آماده تبادل بنر با سایت ها و وبلاگ ها با ای پی 1000 به بالا میباشد در صورت تمایل با ما در تماس باشید

    http://www.myfundoni.ir
    پاسخ : سلام
    خیلی ممنون ولی چجوری؟

    این نظر توسط ساب موزیک در تاریخ 1394/5/5 و 15:29 دقیقه ارسال شده است

    به ما هم سربزنید.
    پاسخ : سلام چشم حتما....


    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی