با سلام
در جهت تطبیق و سبک شدن انجمن تمام مطالب قبلی به قسمت بایگانی منتقل شده
و ازاین به بعد به طور کامل وتمام مطالب شما در موضوعات مشخص خود باقی می ماند.
توجه داشته باشید مطالب خود را با توجه به موضوع و تالار خود قرار دهید.

کد آهنگ

شکلک برای ارسال ها"کلیک کنید"

بازدید از تاپیک : 262
نمایش آدرس تاپیک
http://samen-bosh.ir/Forum/Post/178
اطلاعات نویسنده
محتوای پاسخ

ارسال ها
873
عضویت
12 /8 /1391
محل زندگی
بشرویه
سن
20
یاهو آی دی
پسند کرده
67
پسند شده
19
در دنياي امروز از «اقناع» (متقاعد سازي) به عنوان يکي از کليدي‌ترين مؤلّفه‌هاي «قدرت نرم» و «نفوذ اجتماعي» ياد مي‌شود؛ زيرا از اين طريق مي‌توان نظرات و ارادة خود را بدون بهره‌گيري از زور و تطميع بر ديگران تحميل کرد و نظرات، نگرشها و رفتارهاي آنان را دستخوش تغيير قرار داد.


اهميت اقناع در روابط اجتماعي، اعم از روابط بين فردي و روابط درون و برون گروهي و حتي در روابط سياسي و ديپلماتيک، موجب شده در چند دهة گذشته چندين مدل و نظريه پيرامون اين پديدة انساني ارائه شود. مدل ‌هاولند يکي از نخستين و البته پر استفاده‌ترين اين مدلهاست. اهميت اين مدل از آن روست که تمامي عناصر يک ارتباط را مطمع نظر قرار مي‌دهد و ويژگي‌ها و مؤلّفه‌هاي هر يک را نمايان مي‌سازد. افزون بر مدل‌ هاولند، چند مدل ديگر نيز به بحث پيرامون اقناع و مجاب‌سازي پرداخته‌اند. اين مدلها به ويژه به سبب برخورداري از پشتوانة پژوهشي متقن و پرشمول، از غناي نظري و علمي فزون‌تري برخوردارند که از ميان آنها مدل ناهماهنگي شناختي و مدل احتمال بسط از اشتهار بيش‌تري برخوردارند.


منبع: مطالعات بسیج  شماره 45 

دکتر محمد حسين الياسي
امضای admin


سکوت و دیگر هیچ...

جمعه 19 آبان 1391 - 12:54
نقل قول این ارسال در پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


:: خرید آنلاین شارژ موبایل ::