با سلام
در جهت تطبیق و سبک شدن انجمن تمام مطالب قبلی به قسمت بایگانی منتقل شده
و ازاین به بعد به طور کامل وتمام مطالب شما در موضوعات مشخص خود باقی می ماند.
توجه داشته باشید مطالب خود را با توجه به موضوع و تالار خود قرار دهید.

کد آهنگ

شکلک برای ارسال ها"کلیک کنید"

بازدید از تاپیک : 424
نمایش آدرس تاپیک
http://samen-bosh.ir/Forum/Post/915
اطلاعات نویسنده
محتوای پاسخ

ارسال ها
18
عضویت
29 /6 /1396
پسند شده
1
طرز تهیه مربای توت فرنگی
از بخش آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش رنگ و همچنین طرز تهیه شربت توت فرنگی را منتشر کنیم مربای توت فرنگی بسیار محبوب و پرطرفدار است.
مواد لازم مربای توت فرنگی خوش رنگ
توت فرنگی :¤: 1 کیلوگرم
شکر :¤: 1 کیلوگرم
آبلیمو :¤: 2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش رنگ روش اول:
دم توت فرنگی ها را بگیرید ، سپس آنها را شسته و از وسط نصف کنید؛ شکر را لابلای توت فرنگی ها بریزید و بگذارید 24 ساعت در یخچال بمانند تا توت فرنگی ها آب بیندازند.
توت فرنگی ها را درون قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید، هنگام جوشیدن کف روی مربای توت فرنگی را بگیرید، پس از اینکه شربت مربا قوام آمد قابلمه را از روی حرارت بردارید.
برای آماده شدن مربای توت‌فرنگی به حدود نیم‌ساعت زمان نیاز است و هر چه این مدت طولانی‌تر باشد مربا تیره تر می شود؛ در پایان کار آبلیمو را برای جلوگیری از شکرک زدن اضافه کنید و این کار را حتما در انتهای پخت مربای توت فرنگی انجام دهید تا مربا تیره نشود ، در قابلمه را در زمان پخت باز بگذارید تا مربای توت فرنگی تیره نشود.

طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش رنگ روش دوم :
برخی ها مربای توت فرنگی را به روش دیگری آماده می کنند، در این روش پس از شستشوی توت فرنگی‌ ها مقداری شکر را در یک لیوان آب بریزید و روی شعله اجاق بگذارید تا بجوشد، در مدت زمان جوشیدن آب و شکر، کف روی آب را بگیرید و پس از آن که شربت کمی غلیظ شد توت فرنگی‌ها را به آرامی داخل شربت بریزید و بگذارید روی شعله اجاق گاز چند دقیقه بجوشند تا مربای توت فرنگی پخته شوند.
نکته طرز تهیه مربای توت فرنگی: هیچ گاه از قاشقی که خوب تمیز نشده برای هم زدن مربای توت فرنگی استفاده نکنید چون موجب می شود مربا توت فرنگی زود کپک بزند.


نشانه قوام آمدن مربا توت فرنگی:
وقتی مربای توت فرنگی بیش از حد بجوشد شکرک میزند
مقداری از شربت مربای توت فرنگی را در قاشقی بریزد ، اگر شیره پس از خنک شدن سریع از قاشق نریخت یعنی که شربتش قوام آمده است.

دلیل کپک مربای توت فرنگی:
شکر مربا کم باشد، قوام نیامده باشد، مربای توت فرنگی کاملا پخته نشده باشد.
دلیل شکرک زدن مربای توت فرنگی:
این حالت معمولاً در مرباها و شیره ها دیده می‌شود، وقتی شیره یا مربای توت فرنگی بیش از حد بجوشد یا آنکه شیرینی آن کم باشد شکرک می‌زند و برای رفع شکرک مربای توت فرنگی باید در شربت یا مربا کمی آب جوش و مقداری آبلیمو اضافه کنید و بگذارید چند جوش بزند تا شکرک آن از بین برود.

نکات و هشدارها طرز تهیه مربای توت فرنگیخوش رنگ
اگر توت های شما کمی آب دار باشند ممکن است بیش از نیم ساعت برای قوام آمدن شربت زمان نیاز داشته باشید؛ در واقع ملاک، همان قوام آمدن شربت است.
برای تهیه مربای توت فرنگی بهتر است از توت های ریز، سفت و بدون لک استفاده کنید تا توت ها هنگام پخت مربا له نشوند و ظاهر زیباتری به مربایتان ببخشند.
البته اگر توت هایی که تهیه کردید بزرگ هستند و دوست ندارید به آن اندازه از آن ها در مربا استفاده کنید خرد کردن آن ها اشکالی ندارد. به علاوه ممکن است زمان پخت شان طولانی شده و مربای شما تیره شود.

شربت توت فرنگی
مواد لازم شربت توت فرنگی
توت فرنگی :¤: 3 كیلو
شكر :¤: 3 كیلو
طرز تهیه شربت توت فرنگی
توت فرنگی ها را شسته و آنها را تمیز می كنیم . در قابلمه بزرگی یك پنجم شكر را می ریزیم و سپس توت فرنگی ها را در لا به لای شكر می ریزیم. ظرف را 6-5 ساعت در یخچال نگه می داریم تا توت ها آب بیندازند. بعد ظرف را روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. بعد از اولین جوش می گذاریم 15 دقیقه بجوشد. سپس شربت آن را از صافی رد كرده و مورد مصرف قرار می دهیم.

شربت توت فرنگی با میوه های تازه
برای تهیه این نوع نوشیدنی، شربت توت فرنگی را با مقداری آب و یخ مخلوط كرده سپس میوه هایی مثل توت فرنگی تازه، سیب گلاب ورقه ورقه شده ی نازك و انگور یاقوتی را به آن اضافه كنید. شربت آماده نوشیدن است.
آموزش مربای توت فرنگی و شربت توت فرنگی از سایت من و تو اوکی به پایان رسید نوش جان!!!
عکس مربای توت فرنگی
طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش رنگ
منبع:http://iuok.ir/strawberry-marmalade.html
چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 22:27
نقل قول این ارسال در پاسخ



ارسال ها
5
عضویت
18 /6 /1401
پاسخ : 1 مربای خیلی خوشمزه از توت فرنگی
بعضی از محصولات آماده خیلی خوشمزه تر از چیزی که خودمون درست میکنیم من بیشتر از غذای آماده استفاده میکنم چون در مواقعی که خسته هستم یا زمانی که وقت درست کردن غذا ندارم از غذای آماده استفاده میکنم.
جمعه 18 شهریور 1401 - 23:46
نقل قول این ارسال در پاسخ



ارسال ها
5
عضویت
18 /6 /1401
پاسخ : 3 مربای خیلی خوشمزه از توت فرنگی
من خیلی دوست دارم غذا درست کنم خیلی کلاس رفتم اما طعم مزه ای که کنسرو لوبیا و یا کنسرو قورمه سبزی داره نمیشه من همیشه طعم غذا خودمو با کنسرو ها مقایسه میکنم.
شنبه 09 مهر 1401 - 11:58
نقل قول این ارسال در پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


:: خرید آنلاین شارژ موبایل ::